Amsterdam, 20 maart 2019 - Greetz introduceert haar nieuwe merkcampagne. Een campagne zonder scripts, acteurs en grote cameraploegen. Alleen de ontvanger van de Greetz verrassing staat centraal. En belangrijker nog, het verhaal erachter. De campagne start deze week met een tv-commercial en online doorvertaling en is in lijn met de koers die Greetz wil varen. Zij wil in campagnes meer echte verhalen en echte mensen laten zien.
In de nieuwe merkcampagne is te zien hoe de 77-jarige Lenie en Aart uit Utrecht een prachtig boeket ontvangen van dochter Petra, omdat zij hen wil feliciteren met hun bijzondere verloving. “Dit doet wel wat met je”, aldus Aart na het lezen van de boodschap op de kaart. En Linda uit Friesland, zij ontvangt een lief bedankje van haar beste vriendin omdat zij altijd voor haar klaarstaat, ook in moeilijke tijden. De vriendinnen kennen elkaar al sinds groep 2 en zijn heel hecht.
Kijkers worden meegenomen in het verhaal dat achter een verrassing schuilgaat, verteld door de verzender. Tegelijkertijd zie je welke impact deze verrassing met boodschap heeft op de ontvanger, die niets van de verrassing afweet. Een nieuw concept voor Greetz omdat door beeld en voice-over te matchen zowel ontvanger als verzender in de commercial te zien en horen zijn. Daarnaast komen er geen acteurs, gescreende omgevingen en woningen, scripts en grote cameraploegen aan te pas. ‘Echt’ en ‘puur’ zijn sleutelwoorden.
Niek Veendrick, CEO van Greetz: “Deze commercials zijn anders dan onze vorige edities. Op pad gaan zonder weet te hebben van het uiteindelijke resultaat was spannend en de uitkomst van de beelden een verrassing. Dat is een afhankelijkheid, maar voor ons stonden de authentieke verhalen achter de verrassingen centraal. We zijn enorm trots op het resultaat en de commercials worden ook erg hoog gewaardeerd. We schetsen geen perfect beeld en maken het niet mooier dan het is. Soms zijn er momenten met een lach en soms met een traan. Zo is het leven. En hoe klein het gebaar dan ook is, de persoonlijke aandacht van een verrassing kan van grote betekenis zijn.”
De tv-commercials zijn hieronder te bekijken. In september neemt Greetz een nieuwe serie tv-commercials op in hetzelfde format. Deze echte verhalen en echte mensen zijn in het najaar te zien op televisie.
De merkcampagne van Greetz is in samenwerking met contentbureau Bombilate, opgericht door Stacey Rookhuizen, en strategisch communicatiebureau Dear tot stand gekomen. Het is een doorvertaling van Special Delivery, een online videoconcept van Greetz en Bombilate dat al ruim anderhalf jaar een succes is. Mensen kunnen via greetz.nl iemand stilletjes opgeven voor het ontvangen van een verrassing die vlogger Piek van der Kaaden bezorgt. Ook voor deze commercial konden mensen zich opgeven en uit honderden aanmeldingen zijn enkele cases geselecteerd.